Cupcake Oh Cupcake

"Kau...
cantik di mata..
harum bak vanilla
halus persis creme brule..."

serius aku tak boleh berhenti dengar lagu Dr. Fazley ni...
adakah sebab lagu ni berkaitan ngan kek siap resipi bagai??
atau sebab dia catchy??
atau...atau...atau...
aku pun tak tau...



tengah cuti bro...
apa lagi...
jom p cuti2 Malaysia dah alang2 tahun ni tahun melawat Malaysia...
aku sendiri tak habis jelajah lagi segala tempat ceruk pelusuk yang ada kat bumi Malaysia ni...
tak da rezeki lagi...




cuti aku kali ni sebagai seorang yang dah nak menginjak umur 21...
aku menuntut ilmu ngan mak aku...
aku rasa habis ja cuti ni aku dah boleh amek sijil kat mak aku...
menuntut ilmu untuk surirumah yang sukses di zaman millenium ni...
hambek kau jah...
ayat tak nak kalah...
ahahahaha...

aku rasa cuti aku yang kali ni la yang paling dahsyat...
aku tak tengok cita korea pun...anime pun tak...
hindustan pun tak...
buka laptop pun jarang2...
aku pun tak tau la aku dok kalut buat apa...
nak kata masak sehari suntuk...
tak pulak...
satu kemusyikilan kat situ...
so...aku buat satu kesimpulan...
memang surirumah camtu la kot dia punya busy...

tapi aku perasan something...
cuti kali ni aku asyik nak makan ja...
betoi2 menternak lemak...
almaklum la..nak jadi penternak yang berjaya...
kena usaha lebih...
makin banyak kedai makan yang sedap2 tumbuh bak cendawan selepas hujan kat perlis ni...
pandai betoi orang2 sini masak...
mana la aku tak hentam semua...


balik kali ni jugak aku tengah menggila wat kek...
mungkin pengaruh lagu Dr Fazley kuat kat aku...
aku main buat ja tapi aku tak makan...
hehehe...
aku sumbat ja kat adik aku...
ahahaha...
budak tu menjadi mangsa...
bahagia betoi boleh bagi orang makan...
walaupun cara paksa...



esok aku masih ada misi penting...
misi untuk buat cupcake...
dan aku nak try decorate comel2 tengok...
dan seperti biasa...
Si Adik bakal buncit perut esok...
tak juga dilupakan Ayahanda & Bonda tercinta...
hehehehehe...
tumpang anak dara depa tengah rajin...
telan je la...
tak gitu...


and lastly...
sedap ngat aih tengok cupcake sebelah ni...
meleleh aiq liuq bak kata orang utagha...
ahahahahaha..
tak senonoh betoi!!!



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...