my top 5 malay novel list

Okeh……cita bab novel nie aku mmg suka gla……hantu novel la org kata tapi aku tak jiwang karat okay……aku tak tau la persepsi org nie(bukan sume tau……)… diaorg anggap sesaper yg suka baca novel nie selalunya jiwang……mana ada!!! Aku tak mcm tu pun……hahaha…for me……bila aku baca novel hilang la cket prob aku……sbb aku berimaginasi sekali dgn jln cter tu……tak salah kan klu kita berimaginasi sbgi heroin/hero dlm sesebuah novel??? Tu maknanyer kita membiarkan otak kita berfikir/bekerja secara tak langsung kita jgak dapat menghayati cerita tu……smpi menangis jgak la aku klu baca novel bila kat part yg cdey(normal la tu……aku bukannya aliens……aku nie sensitive pa??).

Okeh pendekkan mengarut aku nak senaraikan ToP 5 malay novel………

Calon-calonnya:

TemPaT Ke-5 dimenangi oleh……

Tak BiSa MeMiLiHmu…


Okeh aku nak wat ulasan cket pasal novel nie……

Novel nie ditulis oleh AiN MaiSaRaH under PTS O.N.E SDN. BHD.

Aku suka novel nie sbb its about 6ixth Sense(yg dah tentu one of my favourite band).

Bukan tu ja……konsep novel nie yg bila 6ixth sense(yg dlm novel nie bkn yg kat luar tu) terkenal……ada lirik lagu band nie kat dlm tu……and setiap lagu tu ada maknanya……

Sebab apa tajuk novel nie TaK BiSa MeMiLiHmu??? Sebab lagu nie ditujukan khas kepada 2 girls……macam lirik lagunya la kan???

Maaf ku tak bisa memilih dirimu

Kerna ku terhanyut mencintai dia

Inilah salahku yang memberi ruang

Di dalam hatiku

Tuk mencintainya

Nak tau lagu tu utk sapa kena lah baca sendiri……aku tak bley la cta lbey2 sngt……nanti x saspen……

TemPaT Ke-4 disandang oleh

Kau LaKsaNa BuLaN…


Novel nie aiNa eMiR yg tulis……cover novel nie memang cun……cantik……I like…

Actually aku beli novel nie dulu pun sebab cover dia……memang jatuh cinta pandang pertama la dengan novel nie……bila dah baca cerita pun best…… memang padan la ngan cover novel nie……novel nie under karnaDya……

Dlm novel nie bnyk la ayat2 utk org yg tngh hot bercinta……salah satu ayat yg aku suka

Aku tak melihat cintamu

Dengan sepasang mataku…

Aku menyuluhnya dengan mata hatiku.

Kandungan dlm novel nie pun bagus……bnyk informasi yg aku dpt from this novel……and yg paling penting sesuai utk teenager cam aku……

About the writer, aiNa eMiR……she’s one of my favourite writer……

Selalunya……novel dia yg lain yg aku ada semuanya bnyk info……bnyk yg aku belajar melalui penulisan kak aiNa eMiR……pasal keindahan alam, alam pekerjaan……senang ckp bnyk lagi la……


TemPaT Ke-3 yg mendpt tmpt kat hati aku…

SeSuCi CinTa


Nie novel first yg aku beli waktu aku form 1……hahaha…bangga gla aku ada novel nie……Novel nie kak aiNa eMiR jgak yg tulis under alaf 21……

One thing I like about this novel……latar tempat yg diwujudkan……contohnya kat oversea iaitu Istana AlHambra kat Sepanyol……memang penuh ngan informasi pasal tempat2 kat Sepanyol……cter dia pun best dan cdey……









Naib JoHaN dimenangi oleh

5 Tahun 5 Bulan

(JS)


Nama writer utk novel nie……Hlovate……my favourite writer……aku suka cara penulisan Hlovate yg santai……tak la formal sangat……aku aser novel Hlovate nie memang kena la ngan cara aku……suma novel dia yg aku dah baca ada medic……aku da jgak masuk blog dia……gempak jgak la……

Aku suk

a novel nie sbb ada life pasal medic students……pasal U kat luar……

Memang best la……gaya bhasa pun sempoi ja……baru syok nak dbaca……








JoHaN/TemPaT 1

[tunas]

(JS jugak)


Sebab pa novel Hlovate yg nie ada kat first list aku??? Sebab dia best…… hahaha…… sebab novel nie pasal life budak asrama……mmg gila2…… watak2 dlm novel nie pun mmg gempak……jln cerita pun cun……mmg sesuai la utk student cam aku nie……

Hahaha……tu jer about my favourite novel……tapi la aku harap sngt2 dapat tau sapa tu Hlovate……cam na muka dia……memang misteri gla……

aDiOsaaaa……

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...